Thursday, October 9, 2008

Arangkada of Leo Lastimosa for October 10, 2008

            HIMSOG ANG SAGBOT

 

            Salamat sa pagkaging sa usa nako ka tudlo sa akong pagmata usa niana ka buntag, di na ko mokaon og mani.  Ni atay ug batikun sa manok.  Molingiw na sab ko sa chicharon bulaklak.  Ug bisan sa munggos.

            Salamat sa sunudsunod nga pagkasakit ug pagkamatay sa mas batan-on nakong mga kaila tungod sa atake sa kasingkasing, di na ko mokaon og inasal.  Ni humba.  Ni linat-ang baboy.

            Ang akong inadlawng pagkaon gidominahan na lang sa isda ug utan.  Di sama kalami.  Gusto kong motuo nga mas himsog karon ang akong panglawas.  Apan tuohi ko nga di sayon ang pagbiya sa naandan nakong mga putahe.

-o0o-

            Labing makapatulo sa laway nakong mga handumanan sa karaang studio sa ABS-CBN sa Leon Kilat-P. Del Rosario mao ang mga pagkaon sa Pete's.  Akong pamahaw:  Munggos ug atay sa manok.  Akong paniudto:  Dugudugo ug imbutido (nga kinaham sab ni Choy Torralba).  Akong panihapon:  Chicharon bulaklak ug beer.

            Ambot pila ka semana kong naghinam-hinam pagbalikbalik sa maong mga pagkaon.  Inigpanug-ab nako human sa pamahaw, maglantaw na sab ko sa paniudto ug panihapon.  Hangtod nga pagmata nako usa ka buntag niana sa akong boarding house sa Kamagayan di na kong kalakaw.

            Sukad niadto, nausab ang akong pagtan-aw sa pagkaon.  Di lang diay makabusog.  Makadaot sab.

-o0o-

            Karong minyo na, nakat-on na ko pagkaon og mga dahon.  Nga gitawag sa akong asawa nga salad.  Wa gyod ko magdahom, bisan sa akong kakabos, nga moabot ang adlaw nga manihapon na lang ko og pila ka pal-ak sa lettuce, dagkong hiwa sa tamatis, pila ka lugas sa olives ug tinimplahang suka, nga gitawag sa akong asawa nga dressing.

            Kon mangaon mi sa gawas, sungugon ko sa among mga higala nga kinahanglang akoy mokaon sa tanang tambok aron pagpamawi.  Kay nila pa gilawogan lang ko sa akong asawa og sagbot.

-o0o-

            Di sayon ang pagsukol sa tentasyon.  Inay molikay, aron pagsukod sa akong determinasyon, nipaduol ko sa tanang gidili apan di gyod motilaw.  Kon dunay lechon, akoy nihiwa.  Apan wa gyod mokuha.  Kon dunay dugudugo, akoy nisilbi sa akong kaubanan sa lamesa.  Apan wa mobahog.

            Apan ang pagbantay sa pagkaon usa lang ka bahin.  Kinahanglang paresan og ehersisyo.  Kay nagsakit na mang tuhod, brisk walking na lang ko kutob.  Sa buntag ug gabii.  Gikan ug padung sa bay ug sibyaanan.  Aron di magmingaw nisugyot kog walking club matag Dominggo sa buntag.  Sa unang hugna, akoy wa katunga.  Sa ikaduhang Dominggo, pipila ra ming nagpakita.

            Pagkahuman sa usa ka takna nga lakaw, suma sa gikasabotan, nangita mig cereal.  Nakatag-an mo, way namaligya.  Itlog ug pancakes ray labing himsog nga nakit-an.  Labihang hinangopa nako dihang akong asawa ang nag-una-una pag-order og bacon.  [30]  leo_lastimosa@abs-cbn.com

No comments: